Підручник 10 клас Зарубіжна література Кадоб’янська 2018 рік
Дорогі юні друзі! | 4 |
Вступ | 6 |
Оригінальна і перекладна література в сучасному світі | 6 |
РОЗДІЛ 1. ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ |
|
Етапи й шедеври античності | 12 |
1.1. Стародавня Греція. Гомер. «Одіссея» | 15 |
1.1.1. Гомер | 15 |
1.1.2. Поема «Одіссея» | 16 |
1.1.3. Сюжет і будова «Одіссеї» | 16 |
1.1.4. Зображення в «Одіссеї» життя давніх греків | 18 |
1.1.5. Одіссей і кіклоп Поліфем | 19 |
1.1.6. Одіссей у Кірки | 20 |
1.1.7. Образ Одіссея | 21 |
Доба Відродження та її особливості | 24 |
1.2. Італійське Відродження. Данте. «Божественна комедія» | 26 |
1.2.1. Данте Аліг’єрі | 26 |
1.2.2. Данте і Беатріче | 27 |
1.2.3. «Божественна комедія» | 27 |
1.2.4. Роль Данте Аліг’єрі в історії європейської культури | 39 |
1.2.5. Данте — останній поет Середньовіччя, перший поет нового часу | 40 |
1.3. Відродження в Англії. Шекспір. «Гамлет» | 42 |
1.3.1. Ренесанс в Англії | 42 |
1.3.2. Вільям Шекспір | 43 |
1.3.3. Творча спадщина Шекспіра | 44 |
1.3.4. Трагедія «Гамлет» | 45 |
1.3.5. Образ Гамлета | 47 |
1.3.6. Гамлет — вічний образ світової літератури | 51 |
1.3.7. Сприйняття та інтерпретації трагедії «Гамлет» у наступні епохи | 52 |
Ваші підсумки | 55 |
РОЗДІЛ 2. ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ XIX СТ. |
|
Специфіка переходу від романтизму до реалізму | 56 |
2.1. Романтизм у Німеччині | 60 |
2.1.1. Ернст Теодор Амадей Гофман | 63 |
2.1.2. Творчість Гофмана | 65 |
2.1.3. «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер» | 67 |
2.2. Поезія «чистого мистецтва» в Росії | 72 |
2.2.1. Федір Тютчев | 74 |
2.2.2. Афанасій Фет | 78 |
2.3. Розвиток романтизму в США | 83 |
2.3.1. Видатні представники романтизму в США | 84 |
2.3.2. Волт Вітмен | 87 |
2.3.3. Збірка «Листя трави» | 90 |
2.3.4. Новаторство Волта Вітмена | 96 |
Ваші підсумки | 98 |
РОЗДІЛ 3. РОМАН XIX СТ. |
|
Роман як жанр літератури | 100 |
3.1. Стендаль. «Червоне і чорне» | 106 |
3.1.1. Стендаль | 106 |
3.1.2. Внесок Стендаля у скарбницю прози XIX ст. | 109 |
3.1.3. Роман «Червоне і чорне» | 111 |
3.1.4. Образ Жульєна Сореля | 112 |
3.1.5. Символіка назви роману «Червоне і чорне» | 113 |
3.2. Густав Флобер. «Пані Боварі» | 117 |
3.2.1. Густав Флобер | 117 |
3.2.2. Роман «Пані Боварі» | 120 |
3.2.3. Конфлікт романтичних ілюзій та дійсності в романі «Пані Боварі» | 120 |
3.2.4. Еволюція Емми Боварі | 123 |
3.2.5. Об’єктивний стиль Густава Флобера | 125 |
3.3. Федір Достоєвський. «Злочин і кара» | 127 |
3.3.1. Федір Достоєвський | 128 |
3.3.2. Значення творчості Достоєвського. Достоєвський і Гоголь | 133 |
3.3.3. Роман «Злочин і кара» | 134 |
3.3.4. Образ Раскольникова | 136 |
3.3.5. Особливості жанру і стилю роману «Злочин і кара» | 138 |
3.3.6. Біблійні мотиви в романі | 139 |
3.4. Оскар Вайльд. «Портрет Доріана Ґрея» | 144 |
3.4.1. Оскар Вайльд | 144 |
3.4.2. Роман «Портрет Доріана Ґрея» | 153 |
3.4.3. Традиції і новаторство Оскара Вайльда в жанрі роману | 156 |
Ваші підсумки | 160 |
РОЗДІЛ 4. ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ |
|
Модернізм як літературно-мистецький напрям | 162 |
4.1. Шарль Бодлер. «Квіти зла» | 166 |
4.1.1. Шарль Бодлер | 167 |
4.1.2. Збірка «Квіти зла» | 171 |
4.1.3. «Альбатрос» | 174 |
4.1.4. «Відповідності» | 176 |
4.1.5. «Вечорова гармонія» | 177 |
4.2. Поезія французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму | 179 |
4.2.1. Поль Верлен | 180 |
4.2.2. «Поетичне мистецтво» | 186 |
4.2.3. «Осіння пісня» | 188 |
4.2.4. Артюр Рембо | 190 |
4.2.5. «Голосівки» | 195 |
4.2.6. «Моя циганерія» | 197 |
Ваші підсумки | 200 |
РОЗДІЛ 5. ДРАМАТУРГІЯ НА МЕЖІ XIX–XX СТ. |
|
Зміни в драматургії кінця XIX — початку XX ст. | 202 |
5.1. Моріс Метерлінк. «Синій птах» | 206 |
5.1.1. Моріс Метерлінк | 207 |
5.1.2. П’єса-казка «Синій птах» | 211 |
5.1.3. Символіка образів | 214 |
5.1.4. Жанр твору | 215 |
Ваші підсумки | 219 |
РОЗДІЛ 6. СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ |
|
Сучасна література | 220 |
6.1. Ромен Гарі. «Повітряні змії» | 221 |
6.1.1. Ромен Гарі | 222 |
6.1.2. «Повітряні змії» | 223 |
6.2. Паоло Коельо. «Алхімік» | 226 |
6.2.1. Паоло Коельо | 226 |
6.2.2. «Алхімік» | 228 |
6.3. Тумас Транстремер. Лірика | 230 |
6.3.1. Тумас Транстремер | 230 |
6.3.2. Творча майстерність Транстремера | 231 |
6.4. Загальні відомості про китайську літературу та культуру | 233 |
6.4.1. Мо Янь | 234 |
6.4.2. «Геній» | 236 |
6.5. Сью Таунсенд. Цикл творів про Адріана Моула | 237 |
6.5.1. Сью Таунсенд | 237 |
6.5.2. Цикл романів про Адріана Моула | 239 |
6.6. Ніл Ґейман. «Кораліна» | 241 |
6.6.1. Ніл Ґейман | 241 |
6.6.2. Лекція Ніла Ґеймана «Чому наше майбутнє залежить від читання» | 243 |
6.6.3. «Кораліна» | 243 |
6.7. Йоанна Яґелло. «Кава з кардамоном» | 245 |
6.7.1. Йоанна Яґелло | 245 |
6.7.2. «Кава з кардамоном» | 247 |
Ваші підсумки | 248 |
Словник літературознавчих термінів | 250 |