§ 3.4. Редагування графічних зображень

1. Відкрийте зображення з файлу завдання 3.4.1.bmp, який знаходиться в папці Розділ 3\Пункт 3.4. Із запропонованих фрагментів складіть малюнок за зразком, використовуючи переміщення фрагментів зображення та їх повороти. Збережіть малюнок у вашій папці у файлі з тим самим іменем.
Відкриваємо зображення з файлу завдання 3.4.1.bmp, воно складається з 6 фрагментів. Відразу оцінивши параметри зображення та фактичні розміри Області малювання, можна визначити, що їх не вистачить. У цьому випадку існує декілька шляхів вирішення поставленої задачі: змінити розміри Області малювання, скориставшись маркерами масштабування, або на стрічці інструментів в групі Зображення обираємо Повернути ⇒ Повернути на 90 градусів вправо (вліво), тим самим змінюємо орієнтацію Області малювання. Для маніпуляцій з фрагментами необхідно на стрічці інструментів в групі Зображення обрати інструмент Виділити ⇒ Прямокутна область і по черзі виділяти, за необхідністю, обертати та об’єднувати фрагменти в єдине зображення.

Весь перебіг роботи складається з покрокового вибору окремого фрагменту та дій над ним (поворот, переміщення). При виконанні даного завдання вам знадобиться всього декілька інструментів: Прямокутна область Виділення та Поворот (Поворот на 90 градусів вправо, Повернути на 90 градусів вліво, Повернути на 180 градусів, Відобразити по вертикалі, Відобразити по горизонталі). Якщо під час роботи не завжди точно виходить виділення, то найкраще починати з забарвленого кута. В кінці роботи при можливому залишку незначних фрагментів поза межами зображення їх можна видалити інструментом Гумка, так само будь-яким інструментом малювання поправити (залити, домалювати) область, довівши її до бездоганності.

2. Відкрийте зображення з файлу завдання 3.4.2.bmp, який знаходиться у папці Розділ 3\Пункт 3.4. З наявних фрагментів складіть малюнок за зразком, використовуючи операції копіювання, переміщення, змінення розмірів. Збережіть малюнок у вашій папці у файлі з тим самим іменем.
Відкриваємо зображення з файлу завдання 3.4.2.bmp, в ньому бачимо три окремі складові (дерево з фоном, фрагмент паркану та черешня). Найпростішим варіантом виконання даного завдання є наступна послідовність: вкладка Переглянути ⇒ група Масштаб ⇒ Збільшити ... до ефекту пікселізації, коли в зображені будуть помітні окремі квадратики (растри, пікселі), ту ж саму послідовність можна виконати, утримуючи натиснутою клавішу Ctrl та обертаючи колесо прокрутки на миші (на себе — зменшити масштаб, від себе — збільшити масштаб)
...повертаємось на вкладку Початок ⇒ Виділити ⇒Довільна область та намагаючись точно, не захоплюючи фон, виділити черешню або паркан, після переносимо на вказану область розташування (ягоди на дерево, паркан перед деревом), масштабуємо до розмірів, які нас влаштовують, копіюємо та вставляємо, тим самим розмножуючи кількість елементів згідно наведеного зразка у підручнику (Початок ⇒ група Буфер Обміну ⇒ Копіювати (Вставити) або комбінація клавіш +С (Ctrl+V).

3. Відкрийте зображення з файлу завдання 3.4.3.bmp, який знаходиться у папці Розділ 3\Пункт 3.4. Створіть малюнок, на якому зобразіть орнамент за зразком, використовуючи операції копіювання, змінення розмірів, відображення. Збережіть малюнок у вашій папці у файлі з тим самим іменем.
Відкриваємо зображення з файлу завдання 3.4.3.bmp, в ньому бачимо окрему складову майбутнього орнаменту. Скориставшись Виділити ⇒ Прямокутна область виділяємо цей елемент, після копіюємо (Ctrl+C) та вставляємо (Ctrl+V) ⇒ Повернути Відобразити по вертикалі, та переміщаємо під початковий елемент. Тепер у нас є фрагмент, який складається з двох елементів. Повторюючи послідовність попередніх дій: Виділити Прямокутна область ⇒ Копіювати (Ctrl+C) ⇒ Вставити (Ctrl+V) ⇒ Повернути ⇒ Повернути на 180 градусів, переміщаємо отриманий фрагмент поряд з тим, що в нас уже є. Бачимо повноцінний візерунок майбутнього орнаменту. Так само, як і в попередніх діях, виділяємо зображення повністю (з чотирьох стартових складових), копіюємо, вставляємо та розташовуємо поряд. Після повторюємо останню дію необхідну кількість разів.
***це був один з можливих алгоритмів виконання даного завдання, див. розв’язок завдання 5, щоб дослідити іншу послідовність кроків виконання.

4. Відкрийте файл завдання 3.4.4.bmp з папки Розділ 3\Пункт 3.4. Складіть з початкових зображень різні малюнки для писанки та розфарбуйте їх. Збережіть малюнки у вашій папці у файлах з іменами писанка-1, писанка-2 тощо.
Відкриваємо зображення з файлу завдання 3.4.4.bmp, в ньому бачимо писанку та 4 візерунки для зафарбування та створення орнаменту. Спочатку заливаємо яйце інструментом Заливка за власним бажанням. Якщо у вас залишилась область, не зафарбована вздовж контуру, або взагалі не заливається, це пов’язано з суміжністю зображень, створених в програмі Paint для різних операційних систем, у цьому випадку найкращим рішенням буде вставити нову фігуру, перейти до групи Фігури ⇒ Овал та, скориставшись маркерами зміни розміру, відтворити поверх свій елемент «писанка». Тепер заливаємо візерунки кольорами за вподобанням. Після, по-черзі, їх виділяємо, копіюємо, вставляємо, масштабуємо, повертаємо та переносимо на писанку.

5. Складіть і запишіть у зошит плани побудови зображень для завдань 1-3.

План побудови зображення до завдання 1

  1. Відкриваємо зображення з файлу завдання 3.4.1.bmp.
  2. Збільшуємо Область малювання (розміри фрагментів залишаються не змінні) за допомогою маркерів зміни розміру.
  3. Вкладка Початок ⇒ група Зображення ⇒ Виділити Прямокутна область (виділяємо перший (лівий) фрагмент нижньої кінцівки та тулуба) ⇒ Повернути Повернути на 180 градусів (переміщаємо у вільну Область малювання) Шукаємо аналог даної частини (останній (правий) елемент у верхньому рядку), виконуємо таку ж саму послідовність дій, як у пункті в, розміщуємо поряд з попереднім, створюючи двосторонню симетрію.
  4. Складаємо частини: тулуб та верхня кінцівка (права — верхній другий елемент, ліва — нижній перший елемент). Виділяємо фрагменти Прямокутною областю та переміщаємо (обертати в цьому випадку не потрібно).
  5. Виділяємо верхній фрагмент (ліва частина голови та вухо) Повернути ⇒ Повернути на 180 градусів, розміщаємо на лівій стороні зображення. Виділяємо осатаній елемент (права частина голови та вухо) Повернути ⇒ Повернути на 90 градусів вліво, переносимо елемент і отримуємо готове зображення.

План побудови зображення до завдання 2

  1. Відкриваємо зображення з файлу завдання 3.4.2.bmp.
  2. Вкладка Початок ⇒ група Зображення ⇒ Виділити ⇒ Довільна область, відділяємо зображення паркану від фону (проводимо по контуру саме фрагменту паркана), переміщаємо елемент на складову «дерево на фоні», використовуючи маркери зміни розміру, масштабуємо, після копіюємо, вставляємо, та розміщаємо перед деревом (згідно зразка), повторюємо операцію Копіювати ⇒ Вставити ⇒ Перемістити необхідну кількість раз.
  3. Відповідно операція відокремлення черешні та розташування ягід на дереві буде аналогічна пункту б.
    ***в підручнику згідно наведеного кінцевого результату послідовність дій буде дещо іншою (фон на кінцевому результаті такий самий як фон фрагменту «паркан» та паркан не заходить на області дерева). Для даного результату існує також декілька варіантів виконання. З використанням інструменту Піпетка визначаємо колір фону елемента «паркан», заливаємо фон на якому розташовано дерево, використовуючи інструмент Заливка, та додаємо дереву область перед ним (прямокутник залитий у той самий колір, що і фон дерева), або заливаємо область (прямокутник чи окрема Область малювання) у колір «фон паркану» та переносимо на нього елемент «дерево» (заздалегідь виділивши його Довільною областю). В цьому випадку елемент з парканом виділяти нема потреби, а послідовність дій для ягід залишається такою ж.

План побудови зображення до завдання 3

  1. Відкриваємо зображення з файлу завдання 3.4.3.bmp;
  2. Вкладка Початок ⇒ група Зображення ⇒ Виділити ⇒ Прямокутна область (виділяємо елемент) ⇒ група Буфер обміну ⇒ Копіювати ⇒ Вставити ⇒ група Зображення ⇒ Повернути ⇒ Відобразити по горизонталі, розташовуємо копію після початкового елементу (на одному рядку);
  3. Виділяємо прямокутною областю щойно утворений фрагмент: Виділити ⇒ Прямокутна область ⇒ група Буфер обміну ⇒ Копіювати =3- Вставити ⇒ група Зображення Повернути Повернути на 180 градусів, розташовуємо скопійований елемент знизу, бачимо завершений фрагмент орнаменту; Виділяємо Прямокутною областю утворений фрагмент (з чотирьох початкових елементів), копіюємо, вставляємо, переміщаємо (якщо необхідно отримати орнамент з багатої кількості фрагментів, можна їх виділяти та копіювати блоками).